تاسیس شرکت طراحی وب سایت
اگر از کار کردن برای دیگران خسته شدهاید و آنقدر احساس اعتمادبهنفس دارید که کسبوکار شخصی خود را راهاندازی کنید؛ درست آمدهاید. در این مقاله قصد داریم تا یک راهنمای دقیق برای کسانی که در ابتدای راه پرپیچوخم کارآفرینی برای رسیدن به قله موفقیت هستند ارائه کنیم.
واقعیت این است که سختترین مرحله برای تاسیس یک شرکت طراحی سایت برداشتن قدم اول است. وقتی تمام شک و تردیدهایتان را کنار گذاشتید و به دودلیها پایان دادید مطمئن باشید که بالهای گشودهتان شما را به مقصدی که آرزویش را دارید خواهد رساند. مقصد رؤیایی ما یک شرکت طراحی سایت است که شما مالک آن خواهید بود و با جدیت و انصاف فرمانروایی خواهید کرد. آیا برای نشستن بر تخت سلطنت این قصر آمادهاید؟ اگر پاسختان مثبت است پس این مطلب را تا پایان مطالعه کنید.
یک حساب و کتاب سرانگشتی برای محاسبه میزان سرمایه مورد نیاز برای تاسیس یک شرکت طراحی وب سایت
حتی کوچکترین کسبوکارهای نوپا هم نیاز به سرمایهگذاری دارند درنتیجه بهتر است یک ارزیابی کلی و حدودی از هزینههایی که در آینده خواهید داشت انجام دهید. فهرستی از تمامی چیزهایی که برای شروع کار نیاز دارید تهیه کنید. این کار کمک بزرگی به شما خواهد کرد.
شمای کلی این فهرست میتواند اینطور باشد:
- یک دفتر کار و یک میز کار راحت
- پکیج هویت برند تجاری
- وبسایت: هزینههای راهاندازی یک وبسایت را محاسبه کنید
- نرمافزار: خرید نرمافزارهای مورد نیاز و یادگیری آنها
- استخدام یک حسابدار که در محاسبه مالیات و دیگر مخارج و هزینهها به شما کمک کند
نام مناسب برای شرکت طراحی وب سایت خود انتخاب کنید
به نامی که میخواهید برای شرکتتان انتخاب کنید خوب فکر کنید. این نکته را در نظر داشته باشید که اگر از نام خودتان برای برند شرکت استفاده کنید مراجعین شما تصور میکنند با یک شخص حقیقی طرف هستند و این برای آنها به این معنا است که انعطاف بیشتری در کار وجود خواهد داشت؛ دسترسی آسانتری به شما خواهند داشت و در مقایسه با همکاری با یک شرکت باسابقه هزینه کمتری صرف خواهند کرد.
- تماس با شماره تلفن های 44289422 – 44289462 (021) و دریافت مشاوره رایگان
- تکمیل فرم مشاوره رایگان برآورد هزینه طراحی سایت
- ارسال جزئیات rfp یا پروپوزال پروژه به ایمیل info@rayanitco.com
- دانلود فرم درخواست خدمات طراحی سایت به صورت pdf و تکمیل و ارسال آن به شرکت رایان
- مراجعه حضوری
نمونه کار آنلاین
برای ساختن یک مجموعه نمونه کار قابلعرضه احتمالاً مجبور میشوید چند پروژه را بهصورت رایگان یا با هزینه بسیار پایین انجام دهید. ما به شما اطمینان میدهیم که سازمانهای خیریه؛ انجمنهای اجتماعی؛ انجمنهای ورزشی و مدارس محلی و … همیشه از یک وبسایت تازه یک صفحه در شبکههای اجتماعی یا چند بنر تبلیغاتی یا یک وبلاگ و چیزهایی از این قبیل استقبال میکنند.
به یاد داشته باشید که هیچکس تمامی نمونه کارهایش را معرفی نمیکند و درنتیجه ۳ یا ۴ پروژه برای اثبات کیفیت کار شما کافی است.
وبسایت شما باید تمامی خدماتی که ارائه میکنید را بهصورت واضح شرح دهد و اطلاعات تماس مشخص و درست داشته باشد و ویترین کاملی از کارهای شما باشد.
بهعنوان یک شرکت طراحی وب سایت برای انجام پروژهها چقدر میتوانید دستمزد بگیرید؟
تعیین نرخ دستمزد میتواند کمی دشوار باشد. ولی اگر نمیخواهید دستمزد حداقلی دریافت کنید و ترجیح میدهید کسبوکارتان بهسرعت رونق بگیرید باید مخارج کلی را محاسبه کنید و سپس بر اساس آن نرخ دستمزد ساعتی را پیدا کنید.
در ابتدا مخارج ماهیانه خود را محاسبه کنید- مثلاً اجاره دفتر کار؛ هزینه برق و تلفن و حملونقل و بیمه و مالیات و …- و سپس این عدد را در ۱۲ ضرب کنید. حقوق سالانه خود و همکارانتان را هم به این رقم اضافه کنید. در مرحله بعدی عدد بهدستآمده را تقسیمبر ۴۸ هفته کنید تا ببینید باید هر هفته چقدر درآمد داشته باشید. بهصورت تخمینی میتوانید اینطور حساب کنید که در اوایل کار حدوداً ۶۰ تا ۸۰ ساعت در هفته میتوانید کار کنید.
اهمیت بخش فروش را جدی بگیرید
مهم نیست چقدر کار طراحی وبسایت را خوب بلد هستید چون تا وقتی یاد نگرفته باشید چطور خدماتتان را بفروشید هیچ درآمدی نخواهید داشت. روی تبلیغ شرکت تمرکز کنید. روند ایجاد یک سیکل فروش به این صورت است: پیدا کردن مشتریان بالقوه؛ برقراری ارتباط با آنها؛ ارائه خدمات به کسانی که احتمال میدهید مشتری شما خواهند بود؛ برآورده کردن نیازها و توقعاتشان و تبدیل کردن آنها به مشتریان دائمی.
چطور مشتریان بالقوه را پیدا کنیم؟ در ابتدا با پاسخ دادن به این سؤالات مشتریان خود را شناسایی کنید: آنها چه کسانی هستند؟ شغلشان چیست و معمولاً کجا میتوانید با آنها ارتباط برقرار کنید. وارد گروههایشان شوید و با آنها معاشرت کنید و در بحثهایشان شرکت کنید. به این مشتریان بالقوه توضیح دهید که چطور میتوانید به کسبوکارشان کمک کنید و ویژگیهایی که طراحی سایت شرکتی شما را از دیگران متمایز میکند چه چیزهایی است. نشان دهید که نسبت به مشکلات دیگران حساس هستید و به آنها بگویید که چطور میتوانید این مشکلات را حل کنید. برایشان نمونههایی از تجربههای قبلیتان بیاورید که چطور توانستهاید مشکلاتی مشابه مشکل آنها را از سر راه بردارید و مشتریانتان را راضی کردهاید. این ترفند که بخشی از استراتژی بازاریابی است قاعدتاً جواب میدهد.
اگر تلاشهایتان بیثمر ماند همیشه میتوانید یک متخصص بازاریابی استخدام کنید. کسی که بتواند شرکت شما را در مسیر درست قرار دهد.
انظباط کلیدیترین اصل تاسیس یک شرکت طراحی وب سایت است
برای کارایی بیشتر باید برنامه روزانه مرتبی داشته باشید. هم برای خودتان و هم کارمندانتان یک برنامه روزانه مشخص کنید و به آن پایبند باشید.
با حرفهایها شبکه ارتباطی تشکیل دهید
در توییتر، لینکداین، فیسبوک و دیگر شبکههای اجتماعی عضو شوید و آدمهای حرفهای را دنبال کنید. جامعه حرفهای میتواند در هر کاری شما را حمایت کند چراکه با مسائل مشابهی مواجه شده است. میتوانید شما هم بعدها برای تازهکاران همین کار را انجام دهید. حضور و مشارکت در این جمعها نهتنها راه خوبی برای ایجاد ارتباط با همکاران است بلکه پتانسیل بالایی برای جذب مشتری هم دارد.
در RSS عضو شوید و درخواست کنید آپدیت مباحث مربوط به طراحی وبسایت برای شما ارسال شود و هرروز چند دقیقه وقت بگذارید و کسانی را که نیازمند کمک هستند راهنمایی کنید. به این شیوه میتوانید مهارت و تخصص خود را نشان دهید و با کسانی ارتباط برقرار کنید که ممکن است به خدمات شما نیاز داشته باشند. در اجتماعاتی که مشتریان احتمالیتان حضور دارند عضو شوید (چه در فرومهای آنلاین یا گروههای خبری چه نشستهای حضوری). درنهایت اینکه باید شبکه ارتباطی قدرتمندی در این اجتماعات و شبکههایی که دیگر طراحان وبسایت از آن استفاده میکنند و مشتریانتان در آن حضور دارند تشکیل دهید.
همیشه در حال یادگیری باشید
بیشمار کتاب، کلاس آموزشی، سمینارهای اینترنتی و غیره بهصورت رایگان و پولی وجود دارد. به یاد داشته باشید که تکنولوژی و مباحث پرطرفدار روز با سرعت نور در حال تغییر هستند درنتیجه همیشه برای پیشرفت مهارتهایتان وقت بگذارید. و همیشه دانش خود را با دیگران هم به اشتراک بگذارید.
ابزارهایی که نیازی به آنها ندارید را تهیه نکنید
با رونق کسبوکارتان احتمالاً به نرمافزارهای بیشتری نیاز پیدا خواهید کرد. برای مثال نرمافزارهایی برای زمانبندی؛ فاکتور نویسی؛ مدیریت پروژه و مدیریت وظایف و دیگر برنامههایی شبیه به این. ما به شما توصیه میکنیم هر ۶ ماه یکبار تمامی خدماتی که دریافت میکنید را مرور کنید. باور نخواهید کرد که چقدر از این ابزارهایی که برایشان پول پرداخت میکنید مورداستفاده نبودهاند. درنتیجه بهطور مرتب هرچند وقت یکبار از شر این ابزارهای بیاستفاده خود را خلاص کنید.
هیچوقت تمام دستمزد خود را در پایان کار از مشتری دریافت نکنید!
هرگز زیر بار دریافت تمام دستمزد خود پس از پایان پروژه نروید. چراکه مشتری ممکن است پروژه را به تعویق بیندازد؛ یا کلاً آن را کنسل کند و یا کار انجام شده شما را رد کند و درنتیجه دستتان خالی میماند. درواقع امکان دارد هیچوقت دستمزدتان را دریافت نکنید. ایدهآل این است که از مشتری بخواهید پیش از شروع کار پیشپرداخت بدهد چون با این کار به پروژه متعهد میشود.
یک شریک قابلاعتماد برای شرکت طراحی وب سایت خود پیدا کنید
شراکت همیشه بازدهی بیشتری به همراه دارد. بااینحال شرکای شما باید قابلاعتماد باشند در غیر این صورت مثل یک ازدواج نامناسب آخر و عاقبت خوبی در انتظارتان نخواهد بود. فقط کافی است محتاط باشید و تمای جوانب را بسنجید در این صورت همهچیز بهخوبی پیش خواهد رفت.
نقاط ضعف و قوت خود را بشناسید
شناخت نقاط قوت موجب میشود خدمات اصلی که میخواهید ارائه کنید را بهراحتی انتخاب کنید و با دانستن نقاط ضعف میتوانید از هدر رفتن زمان و انرژی روی کاری که کس دیگری بهتر میتواند انجام دهد جلوگیری کنید.
اگر تصمیم دارید کسبوکار خودتان را راه بیندازید پس حتماً باید کارمندانی استخدام کنید. درنتیجه یکی از چیزهایی که باید بدانید این است که در کدام کارها خودتان بهترین هستید و میتوانید آنها را بهتنهایی انجام دهید و در انجام چه کارهایی به کس دیگری نیاز دارید.
بازارتان را بشناسید
شکی نیست که در ارائه خدماتی که میخواهید به مشتریانتان عرضه کنید مهارت دارید اما نباید همان چیزی را که قصد فروشش را دارید مستقیماً در اختیار مردم بگذارید. درواقع باید بفهمید که آنها به دنبال چه چیزی هستند و بعد خدماتتان را مطابق با نیاز آنها تغییر دهید. اگر نمیدانید باید از کجا شروع کنید بهتر است چند مشتری بالقوه پیدا کنید تا به شما بگویند برای طراحی وب سایت به چه چیزهایی نیاز دارند.
درباره خدماتی که ارائه میکنید شفاف باشید
وقتی بازارتان را شناسایی کردید باید خدماتتان را به آن معرفی کنید. نوع خدماتی که ارائه میکنید به مجموعه مهارتها و استعدادهایتان بستگی دارد. شفافیت داشتن درباره این خدمات مساوی با امکان موفقیت بیشتر است. برای نهایی کردن فهرست خدماتتان به این سؤالات پاسخ دهید:
- آیا میخواهید از همه جای دنیا مشتری داشته باشید یا ارائه خدماتتان محدود به مشتریان یک منطقه خاص است؟
- دستمزدتان را پروژهای تعیین میکنید یا ساعتی یا روزانه؟
- آیا برای ارتباط با مشتری یک متخصص استخدام میکنید یا این کار به عهده خودتان است؟
یک وبسایت جذاب طراحی کنید
ازآنجاکه مشتریان قرار است برای طراحی وب سایت به شما مراجعه کنند حتماً به طراحی وب سایت خودتان توجه میکنند تا کیفیت کار شما را تخمین بزنند. درنتیجه برای معرفی کسبوکارتان باید یک وب سایت جذاب طراحی کنید. این وبسایت باید سریع و واکنشگرا باشد و کاربران را درگیر کند و تجربه خوبی از گردش در سایت شما برای مشتریان احتمالیتان به همراه داشته باشد. یک راهنمای ساده و آسان همراه با محتوای مرتبط دو ویژگی هستند که به وب سایت تجاری شما ارزش میدهند. توجه داشته باشید که: «کیفیت کارهای طراحی این روزها آنقدر بالا است که برای موفقیت باید کارتان خیلی خیلی خیلی خوب باشد.»
در شبکههای اجتماعی فعال باشید
شبکههای اجتماعی این روزها دیگر فقط محدود به ایجاد ارتباطات اجتماعی میان مردم نمیشود و کاربردهای بسیار وسیعتری پیدا کرده است. استفاده از شبکههای اجتماعی راه بسیار خوبی برای تبلیغ و گسترش خدمات شرکت طراحی وب سایت و بالا بردن ترافیک وب سایت و جذب مشتریان بالقوه و تشکیل یک شبکه از کسانی است که دغدغه شما را دارند. درنتیجه باید اهمیت تمامی پلتفرمهای شبکه اجتماعی را بدانید و بفهمید که از چه راهی میتوانید برای به حداکثر رساندن سود کسبوکارتان از آنها استفاده کنید.
اعتبارتان را نشان دهید
وقتی مشتریان به دنبال یک شرکت طراحی وب سایت میگردند، به دنبال کسانی هستند که تخصص کافی را داشته باشند. درنتیجه نشان دادن میزان اعتبار و مهارتتان بسیار اهمیت دارد. در پروفایلتان حتماً تمامی جزئیات مربوط به آموزشهایی که دیدهاید مدارک علمی که دریافت کردهاید و تجربیات کاریتان را ذکر کنید تا مشتریان بتوانند به شما و خدمتی که ارائه میکنید اطمینان کنند. محتوای تصویری از حیطه تخصصیتان را به نمایش بگذارید و خود را با آخرین و جدیدترین گرایشهای صنعتی بهروز کنید تا اعتبار و مهارتتان اثبات شود.
در پایان باید به این نکته اشاره کنیم که در این حیطه رقابت بسیار سخت و تنگاتنگ است درنتیجه باید صبور باشید و فارغ از تمامی سختیهایی که در ابتدای کار وجود دارد استقامت به خرج دهید. اطمینان داشته باشید که اگر بنیان کار فکر شده و تأثیرگذار باشد موفقیت خود به سراغ شما خواهد آمد.
در محدودهی کاری خود رقبای خود را شناسایی کنید
اگر در منطقهی جغرافیایی خاصی هستید سعی کنید همکارانتان را در آن محدوده شناسایی کنید و میزان تواناییها، نقاط ضعف و توانمندیهای آنها را در مقایسه با خود ارزیابی کنید. بهعنوان مثال، اگر دفتر شما در محدودهی غرب تهران قرار دارد میتوانید کلمه کلیدی طراحی سایت در غرب تهران را در گوگل جستجو کنید و رقبای خود در آن محدوده را به دقت مورد مطالعه و بررسی قرار دهید. در نهایت باید قادر باشید تا بهعنوان یک شرکت طراحی وب سایت در بازار با دیگر فعالان در این عرصه رقابت کنید پس بهتر است که از ظرفیتهای رقبای خود آگاه باشید.
کلام آخر
حالا دیگر از تمامی خطرهای احتمالی که میتواند مانع به سود رسیدن شرکت طراحی وب سایت شما شود اطلاع دارید و یک راهنمای ابتدایی برای راهاندازی کسبوکار در زمینه طراحی وبسایت (و اداره کردن آن) در اختیار دارید.
البته این راهنما برای کسانی که همین دیروز فارغالتحصیل شدند مناسب نیست. شما باید در زمینه طراحی گرافیکی یک متخصص باشید و تجربه و مهارت گستردهای در کار با برنامههایی مثل فتوشاپ، ایلوستریتور یا فایرورکس داشته باشید. باید اصول اولیه طراحی گرافیک ازجمله استفاده مناسب از فضا فونت و غیره را بدانید و دانش پایهای از تکنولوژیهای وبسایتی مثل HTML؛ CSS و Javascript داشته باشید.
گذشته از این باید آمادگی ساعات کاری طولانی را داشته باشید یعنی در مقایسه با کارمندان حقوقبگیر باید دو برابر کار کنید تا استارتآپ شما روی غلتک بیافتد. هیچچیز آسان به دست نمیآید. مثل همان ضربالمثل معروف «نابرده رنج گنج میسر نمیشود». بااینحال اگر بدانید که دقیقاً دنبال به دست آوردن چه چیزی هستید و چطور باید به آن برسید مطمئن باشید که دیگر چیزی مانع کارتان نخواهد شد.